Hamish Pisi olarak tatil için Çeşme’yi Seçtim…

Begonvil - Çeşme

İlk defa bir yaz tatilinde eyvah nereye gideceğiz veya ne yapacağız diye düşündüm. Tüm araştırmalarım beni Çeşme Alaçatı’ya götürdü. Daha önce hiç gitmediğim bir yer olsun istedim. Aynı zamanda araba ile kolay gidilebilsin dedim. (Uçak fobim olduğu için) Veeee tabiki müthiş yeni lezzetler tadabileceğim bir yer olsun da istedim. Bu isteklerim doğrultusunda kesinlikle Çeşme’yi tercih etmekle çok doğru bir seçim yapmışız.

Detaylara gelince; gidişte ve dönüşte hızlı feribotu (İstanbul – Bandırma) tercih ettik. Böylece yol yormamış oldu. Kalmak için Alaçatı’da Naciye Teyze Konağında yer ayırttık. Meğersem sahipleri ünlüymüş. Naciye Teyze Didi ice tea reklamında oynayan teyzemiz, oğlu ise Acun’un kutu programındaki kutu açanlardanmış. Personel çok ilgiliydi, oda çok temizdi ve kahvaltısı inanılmazdı! Çeşme’nin meşhur serpme kahvaltısını her sabah burda keyifle mideye indirdik. Ev yapımı reçeller, kızarmış peynir, organik sebzelerle bebiş coştu tabi içerde.

Naciye Teyzede Kahvaltı - Çeşme Serpme Kahvaltı

Naciye Teyzenin Konağı - Çeşme Pansiyon

Çeşme tam bir reçel cenneti. Hele ki Alaçatı’da bir dükkan var ki, sırf reçel. İşte ben önünde bakakalmışken… Hemde tattırıyorlar…

Alaçatı Reçel Dükkanından...
Alaçatı Reçel Dükkanından…

Gelelim Çeşme deyince akla gelen o leziz Kumru’ya… Tüm çeşitlerini denedik. Normal kumru, süper kumru ve çılgın kumru… Hep Kumrucu Şevki’yi tercih ettik. En güzeli Çeşme Marina’daki Şevki ve orada Süper Kumruyu tavsiye ederim. Bu arada en sevdiğim mamalardan olan biri olan midye dolması her yerdeydi ve tabiki yiyemedim. Hamişler seviyorsanız midye dolma, Çeşmedeyken gözlerinizi kapatın gördükçe, ben öyle yaptım. Eşime de yedirmedim 🙂
Çeşme - Kumrucu Şevki - Kumru
Gelelim Beachlere… 5 gün boyunca meşhur olan tüm koylara gittik. Tercih ettiğimiz beachler; Fun Beach, Alaçatı Resort (surf yerinin orda), Marrakech ve Kum Beach. Bunlardan en çok beğendiğimiz Marrakech oldu. Ramazan dolayasıyla sakindi ve denizi diğerlerine göre açık deniz olmadığı için soğuk değildi. Diğerlerinde açıkçası zorlandım, ağrı bile girdiği oldu. Fakat Marrakech’in denizi konumu itibariyle koyda ve rüzgar almadığı için soğuk değildi ve hamişlere gayet uygun. Etrafında birçok beach olan bu koyu tercih edin derim. Koyun ismi de Ayayorgi Koyu.
Marrakech’in naneli ayranı, frappesi ve meyve tabağı gayet serinletici ve hafifti.
Frappe - Marrakech

Marakeş - Marakech - 2

Marakeş - Marakech - 3

Marakeş - Marakech - 4

Marakeş - Marakech - 5

Mrakeş - Marakech - 1

Naneli Ayran - Marrakech

Akşam yemeklerinde her gece ayrı bir mönümüz vardı. Balık, ev yemekleri, kumru ve et. Balık için meşhur “Ada Balığı” tercih ettik. Gün batımı için en popüler olan salaş bir mekan. Ev yemeklerinde “Asma Yaprağı” çok ünlü ama ününden dolayı malesef yer bulamadık ve “Kabak Çiçeği” ne gittik. Fena sayılmazdı. Kumruyu söylemiştim, “Kumrucu Şevki”, ve mükemmel sunumuyla et yemeğinde tercihimiz “Sakızlıhan Oteli” nin restoranı oldu. İçerisindeki “Atmosphere” butiğin sahibesi Canan Atak ve otelin sahibi Ulvi Bey de bize eşlik ettiler.
Ada Balık - Çeşme

Kabak Çiçeği - Çeşme

Çeşme Alaçatının mimarisi, eski Rum evleri ve tabiki her yerden sarkan Begonvilleri muhteşemdi! Kesinlikle tüm Hamişlere kafa dinlemek ve farklı lezzetler tatmak için önerilir!

Begonvil - gece - çeşme

Çeşme evi - Begonvil Tarihi Rum Evi - Alaçatı

Sevgili kankilerimiz Erdoğan ve Selin de bizleydi. Onların daha aşkının meyvesi yok ama yakında hayırlı haberlerini bekliyoruz ,) Burdan duyrulur…